Eskilsminne cupen 2009

ska nu sumreras:
åkte direkt från uddevalla till helsingborg på torsdagen den 30 augusti.
sov på hotell och kollade på helsingborg vs trelleborg. :)
på fredag åkte vi på samling i ödåckra och mötte eksilsminne.
jämn match men vi vann med 1-0 och genast blev vi självsäkra.
vi tog våra grejer och begav oss till skolan vi skulle sova på.
packade upp och åt snabbt och åkte tillbaka till planen.
bilresorna med henke blir ett minne !
där spelade vi mot ett bohuslänskt lag och som vanligt har vi svårt för dem.
vi förlorade den matchen med 3-0 och ingen bra match för våran del.
och i slutet rök mina ljumskar och det var samma känsla som när jag skadade mig i vanneberga matchen i våras.
vi åkte tillbaka till skolan och åt, duschade och umgicks.
sen åkte vi till väla och shoppade där :)
när vi kom tillbaka hade jag fruktansvärt ont i min ljumskar så bad ola om en massage. ( haha, klaras rebus: massa G )
då visade det sig att jag var så spänd att det kändes som en fiolsträng och jag kunde se ut mycket jag sträckt den.
fick vandra till killarnas rum och prata med claes.
det vsade sig att jag fått en sträckning i baklåret som hade låst innerlåret på något sjukt sätt, det blev att strettsa varje halvtimme minst 5 min
jag strettsade i sömnen ska jag tala om.
ingen av oss sov nog bra den natten, vid ett tiden började alla med pippi skämt :D
pippi på rosengård, fan va fullt :D hahahaha!
vi vaknade vi 8 och n var det match igen, frukost och strettsing för min del.
vi kom dit och gick in med helt rätt inställning, om vi vann alla tre matcherna idag skulle henke köra tre varv runt rondellen vid väla, med högmusik och rutorna nervevade.
första matchen var den bästa under cupen och vi vann med 3-0, härligt tjejer!
andra matchen blev mer spänning, vi mötte ettan i serien och det skulle visa sig vara en jobbig match.
mina ljumskar höll sig knappt men jag bet ihop och vi klarade 1-0 mot serieledarna.
sista matchen fick jag vila en halvlek och sen hoppa in och där fick vi mycket stöd och även där vann vi med 1-0
lyckan gick inte att beskrivas. Vi kom till a-slutspel och nu var henkes idée dags att ordna.
jag, henke, tove, madde och zazza satte oss i bilen och bakom oss kom ola och company :D
vi vevade ner rutorna och spelade black-ingvars och slängde toapapper utanför fönstret :D
det var så jävla roligt!
på kvällen var alla ute och gick och det slutade med att alla hamnade hos killarna och satte ute och pratade :)
vid halv 12 gick vi och la oss :) och sen sjöng vi för klara som fyllde år idag, grattis <3
vi vaknade vi 8 och mina ljumskar var bättre men nu satte krampen i som fan på allas ben.
vi åkte och spelade på konstgräs planen mot kungälv och det gick sådär. Vi spelade 1-1 eftr full tid så det blev straffar, där vi åkte ut.
Men det gjorde ingenting, vi hoppades på killarna så vi åkte till nip(minns inte vad planen hette mer än förkortningen) och tittade på deras kvartsfinal.
även dem fck vara med om straffar och vilket straff drama. de åkte tyvärr ut som vi, lite mer besvika än vi.
cupen i helhet var jättebra. Alla skratten, alla skämten och all gemenaskapen. Det var en jättebra cup som tyvärr blir den sista. Det var synd vi inte kom högre men vi är nöjda ändå. tack för helgen tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0