jag älskar dig ♥

Det sägs att tiden läker alla sår
varför stoppas inte tiden då?
eftersom sår inte går bort med tvål och vatten
de är kvar som brännmärken på huden som har brännts in
de är kvar i själen som djävulen tagit över
den är kvar i sinnet, eftersom du aldrig släpper någon du älskat? Right?
men om nu tiden skulle stanna, kan vi inte bara spola tillbaka en liten bit
inte för att göra sakerna bättre, utan för att göra om dem om och om igen
precis som kropen, själen och sinnet kan ändras, åldras eller dras tillbaka
kan vi inte göra detsamma med tiden?
som att vända boken upp och ned
hitta tillbaka till det förfluttna
gå från kyla till värme i hela kroppen
gå från vän till livskamrat
från söt till vacker
från vacker till betydelsefull?
och så vidare
men tiden läker inte alla sår
det är livets svårighet
men om jag fick gå tillbaka i tiden skulle jag för en sista gång,
känna ditt blonda hår med min hand, se in i dina mjuka bruna ögon
känna ditt lilla hål i bröskorgen, se ditt underbara leénde
och till sist höra dig säga det igen; " jag älskar dig Malin"


ibland är det svårt att gå vidare när man egentligen borde. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0