det finns en människa inom mig

som säger åt mig hur jag ska göra
vad jag ska säga och hur jag ska bete mig
ibland kan jag vara sur
inte kämpa, utan bara ge upp och aldrig gå vidare
ibland kan jag vara glad,
se allting från den ljusa sidan och le för att visa vem jag är
ibland kan jag känna mig fin,
rakt hår, brun bränd kropp och fina kurvor
men ibland går det raka motsatsen,
jag kan inte ens se mig själv i speglen
allting är på grund av en liten person inom mig
som säger åt mig att fortsätta kämpa, även när det är tufft
någon gång kan det ta stop
personen kan bli sjuk, den kan resa iväg, vad som helst
men då förlorar man kämparglöden igen
men det tar aldrig slut på dess liv, personen lever föralltid kvar
men först måste man hittat ett botemedel
till den lilla personen, den måste tillbaka i ens liv
den lilla personen inom mig gör mitt liv som aldrig förr
den för mig till platser jag aldrig trodde fanns
den för mina tankar till en annan planet och visar fotot jag aldrig sätt
den lilla personen inom mig betyder allt för mig,
vet ni vad jag kallar den lilla personen?
jag kallar den självförtroende ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0