Pojken i randig pyjamas

Ännu en film ska rekomenderas, fram och tillbaka. Men denna rekomenderar jag inte. Jag tvingar er att se den helt enkelt. Läs boken och se sedan filmen. Ni kommer inte ångra er ett dugg. Den går rätt in i själen och du känner själv att du är bland den lilla pojken år 1944 när nazisterna tog över.


   Pojken i randig pyjmas handlar om en pojke som heter Brüno. Brüno är 8 år och hans familj lever under nazisternas tid i Berlin. Men en dag måste de flytta ifrån vackra Berlin till en mindre stad eller ort. Brüno får följa med på ett riktigt äventyr när han upptäcker vad som finns bredvid hans nya hus. Ett stängsel. Ett oändligt stängsel och på andra sidan sitter en pojke med randig pyjamas. Vem är han? Och vad döljer han för hemlighet?
   Filmen är baserad på en verklig händelse om att vara barn under andra världskriget och se det som hände med judarna från ett barns sätt. Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna när man ser filmen och läser boken. Man sätter sig in i situationen och lever sig in hur det var på den tiden. Denna filmen är ett måste! Jag tycker man ska börja med att läsa boken. Det är mycket som skiljer sig ifrån boken och filmen. Men båda två tar endå tag i en. Tack för man gjort en sån här film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0