götebosska <3

För att reda ut detta om min dialekt;
jag är stolt över att komma ifrån sverige - skåne - kristianstad
jag är ännu mer stolt över att vara en tredjedel tysk, helt underbart att kunna ett språk till. Dock inte flytande, men det ska läras inom en snart framtid.
Men jag är dock ännu mer stoltare över att jag är är halv göteborgare och jag har dialekten där ifrån. För vem sjutton kan prata lite götebosska och komma ifrån skåne? Det är helt olika dialekter - kulturer.
och redigt roligt att bryta ibland.
favoritord är absolut görbra, görfräckt och görtråkit det är ju rikiga favoritord alla göteborgare använder. Men även; e du go i huvet, det slår la allt och sluta glana, jag är den jag är :D
Kände bara för att ni skulle veta det och inte se ut som stora frågetecken när ni pratar med mig.
Jag pratar fort och jag pratar konstigt - that´s me!
danke schön für mir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0