midsommar

Hejhej allihopa, idag är det midsommar och det ska firas med fest :)
min kusin kommer om några timmar och snart ska jag börja fixa till mig och sen är det dax att sticka till gärds köpinge!
sen får vi inte missa matchen kl 4. U21 EM fortsätter ju och i kväll är det match, sverige - italien.
Denna matchen blir nog intressantare än den förra, med lite bättre motstånd.

I går när jag va på fotbolls match i åsum fick jag en stor fundering:
Att vara ung kan vara det värsta som finns ibland. Man får ta emot så mycket dåliga grejer i en vis ålder. Vid 12 års ålder får man inte göra något när man tror man är stor. Vid 13:års ålder har man precis kommit in i tonåren, allting förändras. Vid 14:års ålder är man fjortis och ska leva med det. Vid 15:års ålder ska man ha hunnit med alla olagliga saker föratt verka tuff. Vid 16:års ålder är man mittimellan allting och då ska man ha gjort allt, annars blir man stämplad som loser. Men ändå så kan det vara härligt att slippa alla räkningar och slippa jobba överhuvudtaget. Bara leva sitt liv såklart.
De vuxna brukar alltid klaga på oss yngre när vi gör farliga och olagliga saker. Men det är bara en vis del som gör det ju.  Jag hörde idag att det några som klagade på oss yngre; ni borde växa upp och börja förstå." Eller: " Ni borde sluta bete er som barn och bli äldre. Ni är inte barn hela livet."
Men tänk på de andra som verkligen vill någonting? Hur lite de vuxna hade varit utan oss barn som verkligen vill något med vårat liv. Den yngre generationen kommer ta över till slut. Se på U21 landlaget, de är kanske inte barn längre. Men allihopa är yngre än 23 år. Och de går dubbelt så bra för dem som för det "stora" landslaget. Hur kan det komma sig? Den yngre generationen. Och samma sak är här i min stad. Mitt fotbollslag har precis gått upp till damlaget och vi är allihopa under 17 år. Under 17 år? Kan ni förstå det, och vet ni vilken plats vi har? 3:e plats. Det är helt otänktbart i mångas öron. Men så sant är det. Den yngre generationen tar över.
Hur mycket behöver man nämna för att den yngre generationen ska erövra. Men ändå vill folk inte tro på det. Men i mina öron så låter det som att allting redan är klappat och klart. Den yngre generationen kommer gå långt här i samhället.
Men även vi blir äldre, men då kommer den nya "yngre generationen" till. Så vuxna sluta säga vi ska växa upp. För vi borde få vara barn så länge vi vill, eftersom vi kommer erövra samhället någon dag, tror jag.
Tyck vad ni vill om det jag skrivit, men det är mina tankar och det är ingen som kan ta ifrån mig den.

puss och kram och glad midsommar // Malino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0