träning med småungarna

idag: har jobbat i malmö och sen sista träning med mina småungar :)
så alla vet detta nu: jag har gått hela bas 1 för tränarutbildning. Och är alltså utbildad tränare för ungdomslag.
Jag ska gå vidare hela basen när jag blir äldre eftersom jag vill sattsa på detta med att vara fotbollstränare.
Jag har ett eget lag som jag tränar varje onsdag, och de är 4-5 år. Det är mest lek och spel nu och inga nogranna regler.
Men jag kommer snart spela match med dem, förhoppningsvis till hösten. Så jag ligger lite före i utvecklingen.
Såhär såg träningen ut:   15 st spelare
uppvärmning: samling 5 min och sen "kom alla mina små fotbollsspelare" (likadant som kycklingen och räven fast utan tagare)
4 stationen med 4 i varje ( en får bli 3 )
hinderbara, stafett, nummerboll och starffar.
slutet: överraskning

slutsats: det gick bra idag, och eftersom det var sista gången var det inget allvarligt. Men är glad att det blir förbättringar på alla håll. Även från dem som ligger lite efter till dem som ligger lite före. Det är skönt att min utdelning och lära hjälper. Nästa träning kommer inte förräns i höst, men kommer lägga in fler träningar om jag har tid.

i morgon: jobb i malmö igen och sen kanske mikaela sover hos mig!
fredag feeeest, som jag längtat! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0