dröm pass

enligt studierna och hemsidorna här nedan har jag funnit ett drömschema:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article6426318.ab
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article1720690.ab

måndag: gymmet (överkropp) 60 min + cykling 20 min
tisdag: intervall träning utomhus (vid ett fotboll eller handbollspass)
onsdag: bodypump eller något annat bra pass för både styrka och kondition
torsdag: spinning plus styrketräning (bra pass=rpm, spinning)
fredag: gymmet 60 min (underkropp) + löpning 20-40 min
lördag: vila (långrunda för att få igång kroppen, inget jobbigt)
söndag: yoga 60 min

3 motionspass som ska vara till för att förbränna fett (löpning och spinning)
3 motionspass som ska vara till för att bygga muskler (gymmet, bodypump)
beroende på hur otränad vs tränad du är så ska du helst köra minst 1 konditionspass (intervaller)
tiden på passena beror också på om du är otränad eller tränad.

förklaring varför detta är drömsenarie; en blandning av allt men självklat behöver man inte följa det och man ska deffinitivt ändra schemat varje vecka eftersom kroppen mår bra av variation. Så lycka till och hoppas ni kan använda detta :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0