9% säger "vad är sport?"

Hanboll: världen runt. Fast just nu bara i Sverige. Kanske mest i Kristianstad ..

*******************

http://bohuslaningen.se/sport/handboll/1.1033729-nu-vill-de-doma-i-europa , tycker ni ska läsa denna eftersom det är min ANDRA artikel som kommer upp nätet. Två veckors praktik och två texter, jag tror det blir fler eftersom jag har mycket jobb i dag.

*******************

IFK Kristianstad stänger ner sin Gästbok på grund av för många personangrepp mot spelare och tränare. Framför allt Oskar Hansson och tränaren. Jag känner Oskar själv, vi har gått på samma skola, men jag pratar inte med honom så mycket längre. Men bara för att han har kommit upp i a-laget och spelar där som 17 åring. Gör det honom till en dålig person då? So what om han spelar en dålig match, han är 17 år och har hela framtiden framför sig. Illa att folk går på en underårig kille och ber honom fara någonstans för att han inte kan spela handboll? Nej jag vet inte exakt vad det står, men vet att det är fel! 

*******************

Ikväll kan man välja på Kristianstadbladets hemsida om man vill se handboll eller ishockey? 61% handboll 30% väljer hockey. Kan bero på att handbollen är en division högre? Fast det går bättre för hockeyn än handbollen. Tufft val, fel är att lägga dem på samma dag. 9% väljer även vad är sport? Jag skäms för er gott folk. Minst 8 sidor av en tidning handlar om sport. Jag blir inte chockad om ni missat att "den" skivan är högst på listan just nu,  för den finns faktisk bara som notis. Men hallå hur många artiklar om sport finns det? Precis!

******************

Handbolls EM i Kristianstad, jag funderar på att kolla. Inte för lagens skull, utan för att se om arenan håller. Det var knappt när jag var där senast och publiksiffran var runt 2000 stycken. Hjälp!?

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2012-01-12 @ 22:57:00
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0