Välkommen Malin Rindvik!

Det var alldeles för länge sedan jag skrev här, jag kan inte minnas när det var senast ens. Det har hänt så mycket och jag ska nu försöka uppdatera vad som händer i fotbollen, hockeyn, handbollen .. ja name it! Allting ska uppdateras och du kommer att se det HÄR! Hoppas verkligen jag kommer få i gång bloggandet nu. Mina funderingar och åsikter kan inte bara ligga i lagret. De måste komma ut. Det är nu.

*******************

Inget illa mot Elfsborg, men när man skriver i alla tidningar och på internet hur mycket Tobias Linderoth ska bli assisterande tränare och gå på tränarutbildning, så tror man väl ändå inte att han ska gå till Elfsborg och spela innermittfältare. Han har valt Hällevik och så är det Borås!

*******************

Ferguson hyllar Henrik Larsson på fotbollskanalen.se och jag kan bara säga: "äntligen!" Jag kollade även längre ner och fick syn på en kommentar av en gäst som skrev såhär om Henrik Larsson:
"Tre saker gör honom odödlig enligt mig :
1. hans trogenhet till celtic när han stannar där trots att han är en av dom absolut bästa i världen och mycket större klubbar så som united försöker locka över honom. gråter efter sista matchen och inte firar sitt mål i barca mot celtic.
2. Att han alltid haft fötterna på jorden och inte har en så kaxig attityd så som många andra som storstjänor utan alltid hyllar lagkamraterna och fansen. och aldrig snackar något ont om någon.
3. att han lyckas förbli så pass bra så pass länge, han avgjorde cl finalen 2006 helt själv 36 år gammal och platsade i manchester united en av världens bästa klubbar när han var 38 där han vann i alla fall på den tiden världens största liga.. och jag är helt säker på att han skulle kunna platsa i landslaget fortfarande om han hade lust. I alla fall som inhoppare."

Jag ryser, jag bara ryser helt enkelt. Då är det inte bara jag som tycker Zlatan kan bli för mycket.

*******************

Sista guldbollen för Zlatan? Det säger han själv i alle fall, synd att inte andra kan förstå det bara.

*******************

Barcelona vann med 0-8 och jag kunde inte se den. Men gud vad jag njuter på internet av alla mål. Kan se dem om och om igen ...

*******************

Inleder min andra praktik vecka på Bohusläningen i morgon och redan första veckan kom ett utav mina verk in på nätet. http://bohuslaningen.se/sport/fotboll/1.1027450-kalludra-nojd-med-aret-i-norge , jag njuter och hoppas ni är glada för min skull.

*******************

"Svensk 13-åring från Brommapojkarna till Man Und" vet inte om jag ska gråta eller skratta åt det. Nog för att Hamrén skulle tagit med lite fler juniorer till träningslandskampen i onsdags men en trettonåring? Ska jag skicka upp en utav mina sju åriga pojkar att träna med ett juniorlag lag som ligger i pojkallsvenskan? Lite skillnad, nej inte om man räknar med åldern. 13 årig till ett lag där de flesta är över 24. Det blir alltså 11 års skillnad. 7 åring till ett juniorlag där de flesta är 17-18 år. Det är alltså 10 års skillnad. Ska jag plocka upp min bästa sjuåring? Nej jag trodde väl det.

*******************

Patrick Ekwall, vilken bloggare om jag får säga det!

*******************

Silly Season - fotboll året runt alltså!

*******************

Fortfarande snack om Zlatans bråk med Pep : ge er nu för sjutton. Zlatan är borta, Barca vinner matcher. Jag tycker det inte kunde slutat bättre. Kanske lite mer pengar i fickan för Barca, men vinner de ligan så kan de få igen lite pengar och så även på cuper. Kom igen Barcelona!

*******************

Åh vad skönt att lätta min hjärta .. detta var allt från fotbolls världen, nästa gång handboll !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0